Artėjant šventėms, „Catalyst Global“ švenčia metus ir siekia sustiprinti mūsų, kaip bendruomenės, ryšį. Pasinaudoję tuo, jog esame didžiausias komandos formavimo paslaugų teikėjų tinklas pasaulyje, kurį atstovauja net 42 įmonės visame pasaulyje, gruodžio 12 dieną mes stebėsime saulėtekį visame pasaulyje ir mėginsime įveikti 24 valandų trukmės įmonių komandų formavimui skirtą lobių medžioklę, kurios poveikis pasieks tarptautinę, verslui skirtą dalijimosi iniciatyvą – „B1G1“.
Davimas (dovanojimas) turi stiprų poveikį tiek duodančiajam, tiek gaunančiajam. Kai kam nors įteikiame dovaną ir stebime, kaip jie ją išpakuoja, dažniausiai jaučiamės jaukiai ir maloniai. Tyrimai rodo, jog duodantys ir savanoriškoje veikloje dalyvaujantys žmonės gauna naudos tiek emociškai, tiek fiziškai. Tai tiesa. Norite pasikelti savo savigarbą, sumažinti cholesterolio rodmenis ar savo KMI? Šiek tiek duokite kitiems.
„Mes gyvename iš to, ką gauname, bet kuriame gyvenimą iš to, ką duodame“. - Vinstonas Čerčilis
Prosocialus elgesys reiškia „savanorišką elgesį, kuriuo siekiama padėti ar būti naudingam kitiems“. Kas mus skatina būti prosocialiais? Kaip galime sustiprinti šiuos jausmus, kad norėtume kitiems duoti dar daugiau?
Socialiniai ryšiai skatina dosnų elgesį
Žurnale „International Journal of Happiness and Development“ paskelbtame tyrime mokslininkai tyrė, kaip socialinis ryšys prisideda prie aukotojo dosnaus elgesio virtimu teigiamais jausmais. Po trijų tyrimų tyrėjai padarė išvadą, kad dovanojimas sukelia laimės jausmą davėjui, kai tas dovanojimas skatina socialinį ryšį.
Tai logiška. Davimas - tai dalyvavimo pasaulyje ir santykių su aplinkiniais aktas. Taigi, dovanodami kitiems kaip grupė, o ne kaip anonimiškai aukojantis atskiras asmuo, mes jaučiamės laimingiausi.
Tai geros naujienos organizacijoms, kurios nori suteikti daugiau laimės savo darbuotojams. Pasinaudojimas bendra dovanojimo koncepcija per nuoseklią ir tikrą ĮSA programą yra naudingas sprendimas, kurio nauda viršija davimo džiaugsmą.
Kai darbuotojai dalyvauja organizuotoje dalijimosi su kitais programoje, į ją paprastai įtraukiamas mokymosi ir dalyvavimo veiklose kartu procesas. Naujausias „Consultancy of Corporate Citizenship“ atliktas tyrimas atskleidė, kad leidimas darbuotojams dalyvauti dalijimosi iniciatyvose galėtų atnešti grąžą įmonėms, sumažinant mokymo ir plėtros išlaidas.
Turbūt esate girdėję apie dalijimosi idėjos vienijamų žmonių grupes (angl. giving circles). Ši tendencija, kai vienodai mąstančių žmonių grupė kartu apjungia savo pastangas dalintis su kitais, labai populiarėja. Šios susivienijusių žmonių grupės, kurios dažnai apibūdinamos, kaip hibridas tarp knygų klubo ir investicinės grupės, tiesiogiai prisideda prie idėjos, kad dalijimasis kartu teikia didelę naudą visiems.
Dažnai novatoriškos idėjos yra tiesiai po nosimi
Remdamasi šiuo ir kitais moksliniais tyrimais apie dovanojimo galią, „Catalyst Global“ nusprendė sukurti komandos formavimo veiklą, kuri didintų dalijimosi džiaugsmą per dalijimąsi kartu. Kaip dažnai būna su novatoriškomis idėjomis - atsakymas buvo stebėtinai paprastas!
2015 m. gruodžio mėn. „Catalyst Global“ komandos formavimo tinklas tapo „Buy1GIVE1“ („B1G1“) nariu iki tol, kol gyvuos įmonė. „B1G1“ yra pasaulinė įmonėms skirta dalijimosi iniciatyva. Dalyvaujant „B1G1“ programoje, 100% „B1G1“ narių įnašų tiesiogiai perduodami jų partnerėms - nevyriausybinėms organizacijoms (NVO). „B1G1“ daugiau dėmesio skiria dalijimosi poveikiui žmonių gyvenimams, o ne paaukotoms sumoms.
Kaip ir daugumą modernių komandos formavimo programų, „Catalyst Global“ komandinę lobių medžioklę į verslo pasaulį atnešė prieš daugiau nei 25 metus. Tuomet tai buvo senas ir apčiuopiamas dalykas. Tik pagalvokite, žaidimui reikėjo žemėlapio, rašiklio ir užrašų knygutės. Bendradarbiaujant su „Bluehat Group“, 2013 m. buvo sukurta „Go Team“ komandos formavimo programėlė. Ši programėlė netrukus tapo visame pasaulyje esančių „Catalyst“ klientų pagrindiniu pasirinkimu ir vis dar išlieka rinkos lydere.
Rašant šį straipsnį, mane aplankė mintis, kad „Go Give“ gali būti nukopijuotas. Tačiau būti lyderiu komandos formavimo srityje daugiau nei 30 metų reiškia, kad „Catalyst Global“ visa tai galėjo numatyti. Pagalvokite, bendras būgnų mušimas, „Didysis paveikslas“ ir statymo iš kartono plokščių komandos formavimo veiklos (sąrašą galime tęsti) – visos originalios idėjos, kurias sugalvojo „Catalyst Global R&D“ komanda. Aš turėčiau daugiau duoti (ar atleisti), kai „Go Give“ bus nukopijuotas – iš to naudos gaus NVO projektai!
„Mėgdžiojimas yra nuoširdžiausia meilikavimo forma...“ Oskaras Vaildas
Apjungus „B1G1“ ir „Go Team“, gimė „Go Give“. „Go Give“ žaidime dalyviai bando įveikti kaip galima daugiau iššūkių per tam tikrą laiko tarpą. Iššūkiai apima: nuotraukų iššūkius, klausimus, vaizdinius iššūkius ir dar daugiau! Įdomu yra tai, kad kiekvienas iššūkis yra susijęs su „B1G1“ projektu. Taigi, komandos gali pasirinkti projektą, prie kurio norėtų prisidėti dovanojant. Susidoroję su iššūkiu, komandos daro tiesioginį poveikį vienam iš daugelio nuostabių „B1G1“ projektų.
Kas slypi už „Go Team - Go Give“?
„Go Team“ yra įdomus ir visapusiškas patirtinio mokymosi įrankis. Jis įrodė savo ilgalaikę naudą tiek pavieniams asmenims, tiek komandoms. Dalyviai turi aktyviai praktikuoti ir ugdyti empatiją, tuo pačiu stiprinant savo darbo komandoje įgūdžius. „Go Team“ reikalauja, kad dalyviai nustotų atlikti daugybę užduočių vienu metu, išvengtų blaškymosi ir sutelktų dėmesį į komandai skirtą užduotį. Sėkmingos komandos stebi, klauso, kartu plėtoja ir visai komandai pristato savo strategiją. Tai pagrindiniai puikios komandos dinamikos veiksniai. „Catalyst Global“, kuri valdo biurus visame pasaulyje, kuriuose kalbama keliomis skirtingomis kalbomis ir yra daug socialinių kultūrų skirtumų, yra aistringa bendruomenė, kurią sieja įsitikinimas, kad veiksmingos komandos formavimo programos gali pakeisti žmonių ir organizacijų gyvenimus.
Dar 2 savaitės, o mes jau nekantraujame
Esame taip susijaudinę dėl pirmojo pasaulinio „Go Give“. Taip, mes norime dalyvauti šiame smagiame žaidime, kuriame kasdien dalyvaujant stebime savo klientus. Bet mums rūpi ne tik tai. Mintis apie tai, kiek žmonių gyvenimų mes galime teigiamai paveikti kartu dovanojant, yra tiesiog įkvepianti.
Atsikėlę gruodžio 12 dieną jūs žinosite, kad kažkur visame pasaulyje žmonės linksmai leidžia laiką ir džiaugiasi kartu dovanodami.
Sekite komandų kovą socialinėje žiniasklaidoje #GoGiveLikeUs
Tada pagalvokite, kaip jūsų komanda gali patirti dovanojimo džiaugsmą. Dalyvaukite „Go Give“ kartu. Užsakykite savo įmonei „Go Give“ per sekantį komandos formavimo renginį.
Šaltiniai
Aknin, L.B., Dunn, E.W., Sandstrom, G.M. and Norton, M.I. (2013). Does social connection turn good deeds into good feelings? International Journal of Happiness and Development, 1(2), pp. 155-171. DOI: 10.1504/IJHD.2013.055643
Batson, Daniel C. “Altruism and Prosocial Behavior.”In The Handbook of Social Psychology, 4th ed., edited by Daniel T. Gilbert, Susan T. Fiske, and Gardner Lindzey. New York: Oxford University Press, 1998. ISBN: 0195213769.
Nancy E., Fabes R., “The Relations of Children’s dispositional Prosocial Behavior to Emotionality, Regulations and Social Functioning,”(1996), Dpt of Psychology, University of Nebraska, Lincoln.
Sadler D, Lloyd S., (2007), Neo-liberalising corporate social responsibility: A political economy of corporate citizenship, Department of Geography, University of Liverpool.